UWAGA!
OSZUŚCI PODSZYWAJĄ SIĘ POD NAJWIĘKSZY BANK W POLSCE !
Adres niebezpiecznej domeny to pkobp.info
Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod PKO Bank Polski. Cyberprzestępcy przygotowali fałszywą stronę banku, na której wyłudzają hasła do logowania użytkowników.
"Bądźcie ostrożni i weryfikujcie adres strony, na której się znajdujecie" - radzą przedstawiciele zespołu.
Adres niebezpiecznej domeny to pkobp.info.
PKO BP przypomina, że w aplikacji IKO można potwierdzić tożsamość pracownika banku. Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków. W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod Blik. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.
Dlatego przedstawiciele największego banku w Polsce zachęcają do korzystania z możliwości upewnienia się, że prowadzimy rozmowę z prawdziwym pracownikiem. Opcja jest dostępna w aplikacji mobilnej IKO. Aby skorzystać z tej opcji, należy powiedzieć osobie, z którą rozmawiamy, że chcemy zweryfikować jej tożsamość. Należy poprosić o imię i nazwisko pracownika banku, jego stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Po chwili powinniśmy otrzymać z aplikacji IKO wiadomość z danymi pracownika. Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę. Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub weryfikacja nie będzie możliwa – to należy się rozłączyć, a następnie skontaktować z infolinią banku tel. 800 302 302.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Piskorz